Ποίος στο σύντροφον απλώνει χέρι, ωσάν να βοηθηθεί· ποίος τη σάρκα του δαγκώνει όσο που να νεκρωθεί.

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

ΟΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ' / Σκέλος Α





Ο Mike Davis είναι Αμερικανός κοινωνικός σxoλιαστής, θεωρητικός του άστεως,  ιστορικός και ακτιβιστής της ριζοσπαστικής αριστεράς. Ο 'Επαναστατικός Αγώνας' ανέλαβε την πολιτική ευθύνη για την καθ' όλα ύποπτη βομβιστική επίθεση έξω απ' την Τράπεζα της Ελλάδος στην οδό Αμερικής στα τέλη Απριλίου του 2014. Εξ ορισμού δεν μας συνδέουν πολλά ούτε με τον Davis, ούτε με τον 'Ε.Α', ούτε με τους τζιχαντιστές και οι γενικεύσεις είναι άκρως φασίζουσες και δεν μας ταιριάζουν.  Ωστόσο, θα δώσουμε έμφαση σε κάποιες παρατηρήσεις από ένα έργο του Davis, οι οποίες αξίζουν της προσοχής όλων. Ο Davis είναι γνωστός για τις έρευνές του σχετικά με τις κοινωνικές τάξεις στη γενέτειρά του, τη Νότια Καλιφόρνια. Απ' όσο γνωρίζουμε, στα ελληνικά έχουν εκδοθεί μέχρι στιγμής τα 'Πέρα από το Blade Runner. Αστικός έλεγχος, η οικολογία του φόβου' (εκδ.Futura') και 'Το L.A. ήταν μόνο η αρχή. Ποιός σκότωσε το L.A;' (εκδ. 'Futura').


Ο συγγραφέας και συμπατριώτης του, ο Tom Engelhardt, προλογίζει το έργο του με τίτλο 'Buda's Wagon: A Brief History of the Car Bomb'. Πρόκειται για ένα έργο όπου δίδεται βαρύτητα στον αυτοσχεδιασμό, στην εφευρετικότητα των καταπιεζόμενων. Μπορούμε να πούμε με βασιμότητα ότι το Ισλάμ απέχει πολύ απ' αυτό που αποκαλείται 'θρησκεία της ειρήνης'. Δεν θα ομογενοποιήσουμε τα μέσα και τους σκοπούς, ανεξάρτητα αν το βαθύτερο κίνητρο είναι η Ελευθερία. Η ελευθερία τυγχάνει κατάχρησης απ' τον άνθρωπο. Υπάρχει Ελευθερία με 'Ε' κεφαλαίο και ελευθερία με 'ε' μικρό. Ο Davis χαρακτηρίζει το Ισλάμ ως 'τον καθημερινό κινητήριο μοχλό της τρομοκρατίας στα αστικά κέντρα'. Κανείς μπορεί να μελετήσει τον Davis παράλληλα με τον εξίσου σημαντικό Lewis Mumford που εκπόνησε μελέτες για τον αστεακό χώρο. Το παγιδευμένο όχημα-βόμβα κουβαλάει στην πλάτη του μία ιστορία που ξεπερνάει τα 90 χρόνια. Η εκδικητική λόγική της χρήσης του μας φέρνει στο νου μία αναρχική προειδοποίηση για κλιμάκωση της βίας που ανάγεται στο 1919 και η οποία ήταν η εξής: 'Δεν έχετε δείξει κανένα οίκτο για εμάς! Κι εμείς θα κάνουμε το ίδιο. Με την διαφορά ότι εμείς θα σας ανατινάξουμε'!



Η ιστορία μας ξεκινάει τον Σεπτέμβριο του 1920. Λίγους μήνες πρίν είχαν συλληφθεί οι αναρχικοί Ιταλοί μετανάστες στις Ηνωμένες Πολιτείες Nicola Sacco και Bartolomeo Vanzetti. Ένας άλλος αναρχικός της πράξης, ο Mario Buda, εγκαινίασε την τακτική που μετά από τόσες δεκαετίες προκαλεί τρόμο στους κυρίαρχους και άλλο τόσο στους πολίτες. Για την ακρίβεια παρκάρισε την άμαξα στην γωνία των οδών Wall και Broad, ακριβώς απέναντι απ' την J. P. Morgan. Νωχελικά γλίστρησε έξω απ' την άμαξα κι εξαφανίστηκε, απαρατήρητος μέσα στο πλήθος μέρα μεσημέρι. Λίγα τετράγωνα πιο πέρα, ένας ταχυδρομικός υπάλληλος τρόμαξε όταν βρήκε κάποια φυλλάδια προειδοποιητικά, τα οποία έγραφαν: 'Ελευθερώστε τους πολιτικούς κρατούμενους διαφορετικά θα είναι σίγουρος ο θάνατος για όλους σας'! Έφεραν την υπογραφή 'Αμερικανοί Αναρχικοί Αγωνιστές'. Οι καμπάνες της Επισκοπής άρχισαν να βροντούν. Όταν έπαψαν να χτυπούν, το παρκαρισμένο όχημα εξερράγη. Ο ιστορικός της Αναρχίας Paul Avrich αναφέρει πως διαλύθηκαν τόσο το άλογο όσο και η άμαξα απ' την ισχυρή έκρηξη. Στα γραφεία της Morgan επικράτησε πανδαιμόνιο. Ό,τι επικράτησε δεν διέφερε από ένα βομβαρδισμένο τοπίο. Γυαλιά, καπνός, κραυγές αγωνίας, νεκροί, τραυματίες και ό,τι άλλο συνθέτει ένα σκηνικό που παίρνει την θέση ενός άλλου σκηνικού. Ο Buda απογοητεύτηκε όταν έμαθε ότι ο ίδιος ο J. P. Morgan δεν ήταν μεταξύ των 40 νεκροών και των περισσοτέρων των 200 τραυματιών, καθότι ο η αρχιληστής Βαρώνος βρισκόταν στο σαλέ του στη  Σκωτία. Παρά το ανεπιτυχές της ενέργειας, όσον αφορά τον επιδιωκόμενο στόχο, αυτό που έχει σημασία είναι ότι ένας πτωχός μετανάστης με όπλα του κάποια κιλά κλεμμένα δυναμίτη, ένα σωρό από παλιοσίδερα, κι ένα παλιό άλογο είχε καταφέρει να προκαλέσει πρωτοφανή τρομοκρατία στο εσωτερικό του αμερικάνικου καπιταλισμού.



Το εν λόγω χτύπημα ήταν το αποκορύφωμα αναρχικών φαντασιώσεων μισού αιώνα, αλλά παράλληλα και μία εφεύρεση που θα άφηνε το στίγμα της στο χρόνο, όπως το ίδιο συνέβη και με την διαφορική μηχανή του Βρετανού Charles Babbage. Η ενέργεια του Buda υπήρξε μία σύλληψη πολύ πιο μπροστά απ' την φαντασία της εποχής του.  Οι μηχανές του Babbage προέκυψαν από την ανάγκη για γρήγορους και αλάνθαστους υπολογισμούς. Τα Οικονομικά, η Αστρονομία, οι τραπεζικές συναλλαγές, οι κατασκευές είναι λίγα απ' τα αντικείμενα που εξαρτώνται από εκτυπωμένους πίνακες για υπολογισμούς. Πλοία πλοηγούμενα απ' τις θέσεις των αστεριών βασίζονται σε αριθμητικούς πίνακες για να εξακριβώσουν τη θέση τους στη θάλασσα. Ο Babbage έψαχνε μία μέθοδο με την οποία μαθηματικοί πίνακες θα μπορούσαν να υπολογιστούν μηχανικά, καταργώντας έτσι το λάθος του ανθρώπινου παράγοντα. Οι μηχανές που συνέλαβε ήταν δύο ειδών: Διαφορικές μηχανές και Αναλυτικές μηχανές. Για τα δεδομένα της εποχής, οι μηχανές αυτές ήταν μνημειακές στη σύλληψη της ιδέας, στο μέγεθος και στην πολυπλοκότητα. Εξ'αιτίας αυτών των αυτόματων υπολογιστικών μηχανών, ο Babbage έχει αποκτήσει τη φήμη του πρωτοπόρου στους υπολογιστές και δικαίως αποκαλείται 'Πατέρας του Υπολογιστή'. Δυστυχώς δεν ολοκλήρωσε ποτέ την κατασκευή κάποιας μηχανής, ενώ το Μουσείο Επιστήμης του Λονδίνου κατασκεύασε τη Διαφορική Μηχανή Νο. 2 το 1991 μετά από 6 χρόνια προσπάθειας, σύμφωνα με τα πρωτότυπα σχέδια του  Babbage.




Στην χιλιετία που διανύουμε, οι αεροπορικοί βομβαρδισμοί άφησαν πίσω τους συντρίμμια σε αρκετές χώρες και παράλληλα προκάλεσαν τον τρόμο στην ψυχή των αμάχων, όπως το ίδιο συνέβη απ' τους συμμαχικούς βομβαρδισμούς στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η από αέρος επίθεση που δεν μπορεί ν' αντιμετωπιστεί με οποιονδήποτε τρόπο απ' τον άμαχο πληθυσμό έχει εδώ και αρκετά χρόνια ένα τρωτό σημείο. Τα οχήματα-κινητές βόμβες έχουν μεταστρέψει την από αέρος επίθεση σε μία υπόθεση που παίζεται στο έδαφος. Το όχημα-βόμβα αποτελεί την αεροπορία των πτωχών, όπως λέει κι ο Mike Davis. Στις 12 Ιανουαρίου του 1947 επαναλήφθηκε η ενέργεια του Buda, ωστόσο αυτή τη φορά απ' την εβραϊκή συμμορία Stern, οπόταν οδήγησαν ένα φορτηγό εκρηκτικών σ' ένα βρετανικό αστυνομικό τμήμα στην πόλη Χάιφα, σκοτώνοντας 4 και τραυματίζοντας 140. Η συμμορία Stern ήταν μία φασιστική εγκληματική οργάνωση Εβραίων που είχε αποσχισθεί απ' το παραστρατιωτικό κίνημα Irgun, η οποία προχώρησε και σ' άλλες τέτοιες ενέργειες. Οχήματα-κινητές βόμβες χρησιμοποιήθηκαν και μετέπειτα στη Σαιγκόν το 1952, στην Αλγερία το 1962 και στο Παλέρμο της Ιταλίας το 1963, ωστόσο οι πύλες της κολάσεως άνοιξαν το 1972, οπόταν ο Προσωρινός IRA εισήγαγε την πετρελαιοαμμωνίτιδα (ΑΝFO) στην βόμβα-όχημα. Οι βόμβες νέας γενιάς, για την κατασκευή των οποίων απαιτούνται μονάχα βιομηχανικά υλικά και συνθετικά λιπάσματα, είναι χαμηλό το κόστος τους ώστε να κατασκευαστούν και είναι εκπληκτικά ισχυρές. Ο πήχης της τρομοκρατίας στα αστικά κέντρα ανέβηκε απ' το πειραματικό-μη επαγγελματικό επίπεδο στο βιομηχανικό-επαγγελματικό, ενώ κατέστη εφικτό να πληγούν ολόκληρα αστικά κέντρα και την πλήρη καταστροφή του οπλισμένου σκυροδέματος σε ουρανοξύστες και ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα.



Οι βόμβες αυτού του είδους αποτελούν την ασύμμετρη απειλή για τους κυρίαρχους. Το παγιδευμένο αυτοκίνητο, μ' άλλα λόγια, κατέστη ένα ημι-στρατηγικό όπλο που, υπό ορισμένες συνθήκες, είναι συγκρίσιμο με μία αεροπορική δύναμη όσον αφορά την ικανότητά της να χτυπήσει κρίσιμους αστικούς κόμβους και βάσεις και να τρομοκρατήσει τους πληθυσμούς των πόλεων. 241 Αμερικανοί στρατιώτες (οι 220 ήταν πεζοναύτες) σκοτώθηκαν την 23η Οκτωβρίου 1983, όταν φορτηγό όχημα παγιδευμένο με 19 τόννους εκρηκτικών, ανατινάχθηκε στο χώρο του αμερικανικού στρατηγείου πολύ κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο της Βηρυτού. Η αμερικανική κυβέρνηση θεωρεί για το συμβάν στη Βηρυτό υπεύθυνη τη σιιτική Χεζμπολάχ, που στηρίζει την Τεχεράνη. Την ίδια μέρα του 1983, σ' άλλο ένα παρόμοιο συμβάν στη Βηρυτό σκοτώθηκαν 58 Γάλλοι αλεξιπτωτιστές. Τα φορτηγά βόμβες-αυτοκτονίας που κατέστρεψαν την πρεσβεία των ΗΠΑ και το επιτελείο των πεζοναυτών στη Βηρυτό το 1983 επικράτησε, τουλάχιστον σε μια γεωπολιτική λογική, να θεωρούνται σχεδόν ισοδύναμα της συνδυασμένης δύναμης πυρός των μαχητικών-βομβαρδιστικών και των πολεμικών πλοίων των Ηνωμένων Πολιτειών του 6ου Στόλου και ανάγκασαν την κυβέρνηση Reagan να αποχωρήσει απ' το Λίβανο.




Η επινόηση της Hezbollah να μεταφέρει το τζιχάντ στα μητροπολιτικά κέντρα έδωσε ώθηση σε διάφορες ομάδες φονταμενταλιστών, ώστε να προχωρήσουν σε χτυπήματα εναντίον Αμερικανών, Γάλλων και Ισραηλινών. Ορισμένοι απ' τους βομβιστές νέας γενιάς ήσαν απόφοιτοι των 'σχολείων τρομοκρατίας' που συστάθηκαν απ' την CIA και τις μυστικές υπηρεσίες του Πακιστάν (ISI) με την σαουδαραβική χρηματοδότηση, ώστε να εκπαιδεύσουν τους λεγόμενους μουτζαχεντίν προκειμένου να πλήξουν τους Ρώσους και να καταλάβουν την Καμπούλ. Μεταξύ 1992 και 1998, περί τα 16 παγιδευμένα οχήματα σε 13 διαφορετικές πόλεις της Μέσης Ανατολής και κόστισαν τη ζωή σε 1.050 ανθρώπους, ενώ τραυμάτισαν 12.000. Από γεωπολιτικής απόψεως, ο IRA και το αιγυπτιακό σουνιτικό κίνημα 'Gama’a al-Islamiyya' προκάλεσαν ζημιές δισεκατομμυρίων δολαρίων στα δύο κορυφαία κέντρα ελέγχου της παγκόσμιας οικονομίας, στο City του Λονδίνου αντίστοιχα το 1992, το 1993, το 1996 και στο Μανχάταν το 1993, ενώ ανάγκασαν την αναδιοργάνωση του παγκόσμιου τομέα των αντασφαλίσεων (για τρομοκρατικά χτυπήματα). 90 και πλέον χρόνια έπειτα απ' την ενέργεια του Mario Buda, τα παγιδευμένα οχήματα έχουν καταστεί τόσο διαδεδομένα όσο το iPod και ο θανατηφόρος ιός HIV, απ' την Μπογκοτά της Κολομβίας μέχρι το Μπαλί της Ινδονησίας. Η σφραγίδα γνησιότητας της Hezbollah έχει κοπεί σε ανάλογες επιθέσεις με παγιδευμένα οχήματα στη Σρι Λάνκα, την Τσετσενία, την Τουρκία, την Αίγυπτο, το Κουβέιτ και την Ινδονησία. Σε κάθε γραφική παράσταση που αφορά την πορεία της τρομοκρατίας στα αστικά κέντρα, η καμπύλη που αναπαριστά την χρήση παγιδευμένων αυτοκινήτων αυξάνεται απότομα, εκθετικά. Στο κατεχόμενο Ιράκ απ' τις Ηνωμένες Πολιτείες, επικρατεί η αμείλικτη κόλαση με περισσότερα από 9.000 θύματα, κυρίως άμαχους που αποδίδονται σε βόμβες παγιδευμένων οχημάτων απ' τον Ιούλιο του 2003 μέχρι τον Ιούνιο του 2005. Έκτοτε, η συχνότητα των επιθέσεων με παγιδευμένα οχήματα και νάρκες δρόμων (Improvised Explosive Device) έχει παρουσιάσει ραγδαία άνοδο. 140 επιθέσεις ανά μήνα μέχρι τα τέλη του 2005 και μονάχα 13 έλαβαν χώρα στη Βαγδάτη την Πρωτοχρονιά του 2006.




Εάν οι νάρκες δρόμων (IED) ή άλλοι αυτοσχέδιοι εκρηκτικοί μηχανισμοί θεωρούνται οι πλέον αποτελεσματικοί μηχανισμοί, ώστε να πλήξουν ανεπανόρθωτα τ' αμερικανικά τεθωρακισμένα οχήματα, τότε τα παγιδευμένα οχήματα θεωρούνται το βασικό όπλο επιλογής για την σφαγή σιιτών αμάχων μπροστά από τζαμιά και αγορές και η επικύρωση της ηθικής αυτουργίας στο πλαίσιο μίας σκληρής θρησκευτικής διαμάχης στους κόλπους του Ισλάμ, μεταξύ Σουνιτών και Σιιτών. Υπό την πολιορκία όπλων που δεν μπορούν να εντοπιστούν εύκολα, οι κυρίαρχοι καταφεύγουν στα 'Rings of Steel' που είναι 25 σταθμοί ελέγχου στην κεντρική Καμπούλ και διενεργούνται απ' την Εθνική Πολιτοφυλακή του Αφγανιστάν και στην 'Green Zone' που είναι η Διεθνής Ζώνη της Βαγδάτης. Η 'Green Zone' είναι μία ζώνη 10 τετραγικών χιλιομέτρων (3,9 τετραγωνικά μίλια) στην Κεντρική Βαγδάτη του Ιράκ, ήταν το διοικητικό κέντρο της Προσωρινής Αρχής Συνασπισμού και παραμένει το κέντρο της διεθνούς παρουσίας στην πόλη. Οι περιοχές που βρίσκονται εκτός της 'Green Zone' θεωρούνται 'Red Zone' και είναι καθ' όλα ανασφαλείς. Η μεγαλύτερη πρόκληση παραμένει η βόμβα με παγιδευμένο όχημα, κάτι που για τους εισβολείς φαίνεται δυσεπίλυτο. Μολονότι οι τρομοκράτες διαθέτουν κλεμμένα πυρηνικά όπλα ή ουσίες για την κατασκευή τους, ακόμα και αέριο Sarin ή άνθρακα και ενώ όλα αυτά θεωρούνται το 'άθροισμα των φόβων των εισβολέων', το παγιδευμένο όχημα είναι η κινητήριος δύναμη της καθημερινής τρομοκρατίας στα αστικά κέντρα. Να σημειωθεί πως το Ταμπούν ή GA (Αιθυλικό διμεθυλικό αμιδοφωσφορικό κυάνιο) είναι μία εξαιρετικά τοξική ουσία. Είναι διαφανές, άγευστο υγρό με αμυδρή φρουτώδη οσμή. Επιδρά εύκολα στην κανονική λειτουργία του νευρικού συστήματος των θηλαστικών, έχει ταξινομηθεί ως παράγοντας νεύρων. Ως χημικό όπλο, έχει ταξινομηθεί στα Όπλα Μαζικής Καταστροφής απ' τα Ηνωμένα Έθνη, σύμφωνα με την υπ’ αριθμόν 687 απόφαση των Ηνωμένων Εθνών, έτσι η παραγωγή και η αποθήκευσή του είναι απαγορευμένη απ' την Συνθήκη Χημικών Όπλων του 1993. Το ταμπούν είναι το πρώτο που ανακαλύφθηκε απ' την αποκαλούμενη σειρά G παραγόντων νεύρων, μαζί με το GB (σαρίν), το GD (σομάν) και το GF(κυκλοσαρίν). Εξαιτίας αυτών των ουσιών οι Δυτικοί άδραξαν την ευκαιρία της 'ανθρωπιστικής επέμβασης', ώστε να μολύνουν την Μέση Ανατολή με τα δικά τους δηλητήρια. Στον Buda οφείλεται η πηγή της καθημερινής ανασφάλειας που διακατέχει αμφότερα κυρίαρχους και υπηκόους. Οι πτωχοί 'έχουν στη θήκη τους' ένα όπλο με το οποίο μπορούν να ρίξουν τυραννικές κυβερνήσεις.





Τα παγιδευμένα οχήματα είναι αόρατα όπλα με τρομακτική ισχύ και πάνω απ' όλα καταστροφική αποτελεσματικότητα. Φορτηγά, ημιφορτηγά, ή ακόμα και επιβατικά (Suburban Utility Vehicle) μπορούν εύκολα να μεταφέρουν ένα ισοδύναμο πολλών συμβατικών βομβών των 1.000 λιβρών αθόρυβα στο κατώφλι του πρωταρχικό στόχο. Έχοντας το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού, ένα όχημα που κινείται με μεγάλη ταχύτητα είναι αδύνατον να ακινητοποιηθεί δίχως να υπάρξουν μεγάλες ζημιές σ' αυτούς με τους οποίους θα έλθει σε επαφή. Πέραν των μεγάλων καταστροφών που μπορούν να προκαλέσουν σε εκατοντάδες μέτρα απόσταση απ' το σημείο της έκρηξης, υπάρχει και το στοιχείο της αλυσιδωτής σειράς εκρήξεων ή της διασποράς των εκρήξεων. Οι τρομοκράτες της νέας γενιάς χρησιμοποιούν τις λεγόμενες 'βρώμικες βόμβες', όπου η βάση τους είναι διάφορα πυρηνικά απόβλητα  ικανά να καταστήσουν ολόκληρες πόλεις ραδιενεργές για πολλές δεκαετίες. Τα παγιδευμένα οχήματα είναι φτηνά ως προς το μέγεθος της ζημιάς που μπορούν να προκαλέσουν. Μ' ένα κλεμμένο όχημα, 40-50 ανθρώπινοι στόχοι μπορούν να εξολοθρευτούν και αυτό μόλις μ' ένα κόστος 400 δολάρια σε λίπασμα και ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Ο ιθύνων νους της επίθεσης του 1993 στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου, ο Ramzi Yousef, καυχήθηκε ότι οι υπεραστικές κλήσεις που έκανε με το τηλέφωνό του ήταν ό,τι πιο ακριβό σε κόστος για την πραγματοποίηση του τρομοκρατικού χτυπήματος. Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως η εκρηκτική ύλη (αποτελούμενη από μισό τόνο Ουρίας) κόστισε μόλις 3.615 δολάρια κι άλλα 59 δολάρια ημερησίως κόστισε η ενοικίαση ενός ημιφορτηγού. Η Ουρία χρησιμοποιείται ευρέως σε λιπάσματα καθώς αποτελεί μια βολική πηγή αζώτου κι αποτελεί σημαντική πρώτη ύλη για την χημική βιομηχανία. Η σύνθεση της οργανικής αυτής ένωσης απ' τον Friedrich Wöhler το 1828 από μια ανόργανη πρόδρομο-ένωση αποτέλεσε ορόσημο στην ανάπτυξη της οργανικής χημείας, καθώς απέδειξε ότι ένα μόριο το οποίο ευρίσκεται σε ζωντανούς οργανισμούς μπορεί να συντεθεί στο εργαστήριο χωρίς βιολογικές πρώτες ύλες. Η ουρία χρησιμοποιείται σε εργαστηριακές και ιατρικές μεθόδους.



Επιπλέον, χρησιμοποιείται σε εκρηκτικά, σε τμήματα αυτοκινήτων, σε ζωοτροφές, σε διουρητικά και σε πολλές εμπορικές χρήσεις. Σ' αντίθεση με το χαμηλό κόστος των τρομοκρατικών επιθέσεων, οι πύραυλοι Cruise που αποτελούν τον κλασικό αμερικανικό αντίλογο στις ασύμμετρες τρομοκρατικές επιθέσεις, κοστίζουν 1.100.000 δολάρια η κάθε μία κεφαλή. Η ευκολία σχεδιασμού ενός τέτοιου χτυπήματος είναι που κάνει τους συνωμοσιολόγους να φλυαρούν ασκόπως σε ό,τι έχει να κάνει με την επίθεση στην Οκλαχόμα των Ηνωμένων Πολιτειών το 1995 και να μην μπορούν να ερμηνεύσουν πως οι Timothy McVeigh και Terry Nichols κατάφεραν με απλά μέσα και με ελάχιστη τεχνογνωσία το εν λόγω χτύπημα που έμεινε ως ένα απ' τα πιο πολύνεκρα στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών. Στις επιθέσεις με παγιδευμένα οχήματα εντός κατοικημένων περιοχών, οι παράπλευρες απώλειες είναι κάτι το αναπόφευκτο. Η δραστική εμβέλεια ή ακόμα και η πιθανή προειδοποίηση περί ενός τέτοιου χτυπήματος συναρτώνται της θέλησης των τρομοκρατών. Απ' το αν αυτό που θέλουν είναι να προκαλέσουν μεγάλες απώλειες στις τάξεις του άμαχου πληθυσμού και να σπείρουν τον πανικό σε ευρύτερους κύκλους, προκειμένου αυτό να λειτουργήσει ως μία 'στρατηγική της έντασης', ή απλώς να σπάσουν το ηθικό μίας κοινωνίας ή των κατακτητών μίας χώρας. Σ' αυτήν την περίπτωση οι βόμβες με τη χρήση παγιδευμένων αυτοκινήτων είναι ιδανικές. Προκαλούν ασύμμετρο τρόμο και άπαντες δειλιάζουν μπροστά στην μη αντιμετωπίσιμη αυτή δυνητική απειλή. Βέβαια, στον ίδιο βαθμό υπάρχει ο κίνδυνος της αποξένωσης των τρομοκρατών απ' τις πλατιές μάζες του πληθυσμού που βλέπουν με αντιπάθεια μία τέτοια τακτική. Ο IRA (Ιρλανδία) και η ETA (Ισπανία) πλήρωσαν βαριά το τίμημα τέτοιων ολέθριων επιλογών. Το έχουμε ξαναπεί. Η τρομοκρατία είναι ένας Ιανός. Διπλή η χρήση της και ως εκ τούτου διπλής ερμηνείας τα αποτελέσματά της.




Το παγιδευμένο αυτοκίνητο είναι μια εγγενώς φασιστικό όπλο. Είναι ολοκληρωτική η λογική της χρήσης τους. Είναι ιδιαίτερα ανώνυμα ως μέσα κι αφήνουν ελάχιστα ιατροδικαστικά στοιχεία προς ανάλυση. Βασικά, δεν αφήνουν τίποτα πίσω τους, υπό την προϋπόθεση της επιτυχούς έκρηξής του. Ο Buda επέστρεψε κυριολεκτικά ανενόχλητος στην Ιταλία, αφήνοντας τις αστυνομικές αρχές (FBI) να συλλαμβάνουν και ν' ανακρίνουν για 10 χρόνια τον έναν μετά τον άλλο, ανθρώπους παντελώς άσχετους με την υπόθεση. Οι περισσότεροι απ' τους απογόνους-μιμητές του Buda έχουν διαφύγει του εντοπισμού και της σύλληψης. Η ανωνυμία, επιπλέον, συνιστά σε μεγάλο βαθμό την χρήση παγιδευμένων οχημάτων σ' όσους ήθελαν να αποκρύψουν την ταυτότητα του κατασκευαστή ή του χρήστη τους, το ιδανικό μέσο για την πρόκληση πολιτικών και μη αναταραχών. Η τρομοκρατία αποτελεί μία πλάνη αδράνειας για τους λαούς που διεξάγεται από μέρους των ίδιων των κρατών, διαμέσου των μυστικών υπηρεσιών τους, και σε πολύ ελάχιστο βαθμό αναλογικά από αγωνιζόμενα κομμάτια της κοινωνίας που καταφεύγουν στον ένοπλο αγώνα. Υπάρχουν οι 'ειδικοί' που πράττουν για λογαριασμό του λαού, αλλά ποτέ ο ίδιος ο καταπιεζόμενος λαός. Η CIA (ΗΠΑ), η Mossad (Ισραήλ), η GSD (Συρία), η Pasdaran (Ιράν) και η ISI (Πακιστάν), έχουν  όλες τους προκαλέσει ανείπωτες ανθρωποσφαγές με τέτοιες ανώνυμες επιθέσεις.

...συνεχίζεται!